Sprintpack News Header

Peter Somers, CEO-eigenaar van SprintPack, investeert in Efoodconsult, een Belgische starter die de ‘Efoodbox’ lanceert, een end-2-end oplossing voor de thuislevering van voedsel en andere temperatuurgevoelige goederen. Deze investering onderstreept zijn geloof in het potentieel van de online voedingsmarkt.

Efoodconsult is een Belgische starter, opgericht in Februari 2015 met de ambitie om een veilige oplossing aan te bieden voor de thuislevering van verse, gekoelde en diepgevroren producten. Heel wat jonge, gedreven bedrijven en retailers die voedingswaren tot bij de gezinnen willen brengen, aarzelen om de stap te zetten omwille van de hoge investeringskosten in koelcamionettes en koelinstallaties.

Efoodconsult biedt een adequaat antwoord op deze problematiek uit de bevoorradingsketen met de lancering van de ‘Efoodbox’, een isothermische box met een intelligente temperatuurmonitoring die alle betrokken partijen de mogelijkheid biedt om hun temperatuurgevoelige goederen - tot 15 kg - doorheen de hele keten te volgen. Efoodconsult combineert deze technische oplossing bovendien met een consulting aanbod inzake voedselveiligheid voor de deelnemende handelaren en logistieke spelers.

Online foodbestedingen zitten overduidelijk in de lift. De UK is koploper met 24% van de boodschappen online, tegenover een 0,8% in Nederland en België voorlopig iets lager, maar overal snel groeiend. Het merendeel van deze bestellingen verloopt via de afhaalpunten van de supermarkten, waarvan er op dit ogenblik al meer dan 350 bestaan in België alleen. Anderzijds zijn de nieuwe foodmodellen zoals Hellofresh, Smartmat, Doozo en niche-foodproducten heel succesvol en hier ligt de focus op thuislevering. Deze evolutie geeft de nood aan voor veilige oplossingen zoals Efoodbox om de koudeketen feilloos te respecteren bij thuislevering.

Beide oprichters van Efoodconsult kunnen prat gaan op 5 jaar ervaring in het versturen van temperatuurgevoelige producten binnen één van de grootste Belgische spelers in de markt van de thuisleveringen, waardoor ze begrip hebben van de wetgeving inzake voedselveiligheid en een goed inzicht in de uitdagingen en noden bij handelaren en logistieke spelers.

Het Efoodbox-concept werd vorig jaar door het IWT (Instituut voor Wetenschap en Technologie) genomineerd als een innovatief project en bijgevolg ook gesubsidieerd door de Vlaamse Regering vanuit de sterke overtuiging dat de Efoodbox een valabel alternatief kan vormen voor koelbestelwagens.

Efoodconsult zal verder geleid worden door de oprichters Marnix Van Bockhaven en Jos Miermans en Peter Somers zal de verdere groei en ontwikkeling van Efoodconsult ondersteunen als voorzitter van

de Raad van Bestuur.

SprintPack NV, opgericht in 2015 door Peter Somers (voormalig lid van het Directiecomité van bpost en topman van bpost Parcels & International) met vestigingen in België en China, levert eCommerce oplossingen waaronder de hoogkwalitatieve en efficiënte routering van pakjesleveringen in de BeNeLux en wereldwijd, 3PL-activiteiten zoals opslag, pick & pack en het opzetten van webwinkels. Deze componenten zijn ook terug te vinden in de ‘One-stop-shop eCommerce’- oplossing van Sprintpack die uniek is op de Belgische markt. In November 2015, kondigde Peter Somers zijn investering aan in Plus Logistics NV, een Belgisch fulfilment bedrijf met 7.500m2 logistieke oppervlakte in Sint-Niklaas. Plus Logistics kreeg de nieuwe bedrijfsnaam SprintPack Logistics mee vanaf 1 Januari 2016.

Peter Somers: ‘Ik ben ervan overtuigd dat de Efoodbox globaal een sterke oplossing biedt voor de snel groeiende markt van online voeding en gezondheidszorg. Het respecteren van de koude keten is essentieel voor handelaren om hun producten veilig en in de correcte omstandigheden thuis te leveren.

Deze oplossing biedt aan distributiebedrijven de opportuniteit hun bestaande vloot te gebruiken voor de thuislevering van voeding en medicatie en hierdoor zware investeringen te vermijden in actieve koelinstallaties voor hun bestelwagens.

Voor meer informatie:

SPRINTPACK NV
Peter Somers

Mobiel: +32 475 46 35 24

Website: www.sprintpack.be

EFOODCONSULT BVBA

Website : www.efoodconsult.be

Jos Miermans
Zaakvoerder

Mobiel : +32 495 55 17 35

Marnix Van Bockhaven
Zaakvoerder

Mobiel : +32 479 97 70 31

Keep in Contact

Get in Touch

Website: www.sprintpack.be

Industriepark Noord 5A
9100 Sint-Niklaas, Belgium
Telephone : +32 3 760 3011

Get our newsletter!

It seems that you have already subscribed to this list. Click here to update your profile.